Jak ćwiczyć by schudnąć?

jak ćwiczyć
Wiosna w pełni, a w powietrzu czuć zbliżające się lato. Oznacza to, ze nadszedł ostatni moment na wypracowanie przed wakacjami swojej plażowej figury. Zastanawiacie się jak to osiągnąć w tak krótkim czasie? Już tłumaczymy!

Motywacja do zrzucenia zbędnych kilogramów to pierwszy krok do sukcesu. Warto jednak pamiętać, że praca nad ciałem i figurą, nie jest ani prosta, ani szybka. Często zdarza się, że zapał do ćwiczeń kończy się po 2 tygodniach, a buty do biegania trafiają na dno szafy. Jednak gdy starczy nam samozaparcia i wytrwamy w postanowieniu, radość z widocznych efektów będzie najlepszą nagrodą!

Nad swoją sylwetką najłatwiej pracuje się na siłowni, która daje nam dostęp do wielu różnorodnych maszyn, sprzętów i akcesoria do ćwiczeń. W przypadku treningów mających na celu utratę wagi najbardziej efektywne będą te, które łączyć w sobie będą kilka rodzajów aktywności – przede wszystkim elementy treningu wytrzymałościowego oraz siłowego.

Trening wytrzymałościowy, popularnie zwany też treningiem cardio jest najpopularniejszą formą aktywności wybieraną zarówno przez profesjonalistów jak i laików sportowego szaleństwa. Jak sama nazwa wskazuje – trening sprawdza naszą wytrzymałość, a za sprawą dużej intensywności, jest najlepszą bronią na nadprogramowe kilogramy. Mowa tu m.in. o bieganiu, jeździe na rowerze czy orbitreku. Warto pamiętać, że najbardziej efektywny trening cardio powinien trwać co najmniej 20 minut i mieć intensywność na poziomie 60-70% tętna maksymalnego. Nie zawsze najbardziej intensywny trening jest najskuteczniejszy.

Jednak nie samym cardio człowiek żyje. Chociaż jest to najbardziej efektywna forma treningu odchudzającego, warto urozmaicać sobie czas na siłowni innymi ćwiczeniami, Równie pomocne przy odchudzaniu są… ćwiczenia siłowe. Zdziwieni? To nie żadne cuda, czy jakieś sprytne sztuczki! Ćwiczenia z obciążeniem modelują sylwetkę oraz wzmacniają organizm. Spokojnie, nie oznacza to, że od razu musisz łapać za 50 kilogramową sztangę! Na siłowniach Energym znaleźć można kilkanaście różnych maszyn oporowo-siłowych, na których możesz rozpocząć swoją przygodę z ciężarami. Podobnie jak w treningach wytrzymałościowych – lepsza na początek jest niewielka intensywność treningu, niż zbyt duża. Na odchudzanie odpowiedni będzie trening, składający się z 3-4 serii, w ramach których wykonamy po ok. 10-12 powtórzeń. Początkowo należy wybrać niewielkie obciążenie, a  wraz z poprawą kondycji stopniowo je zwiększać. Dzięki połączeniu różnych form aktywności nie tylko unikniesz nudy na siłowni, ale przede wszystkim, w efektywny sposób zrzucisz nadprogramowe kilogramy i zbudujesz dobrą formę na lato!

3 Replies to “Jak ćwiczyć by schudnąć?”

  1. Akurat mam z tym problem, tzn ćwiczenie dają mizerny rezultat, przymierzam się do treningów z trenerem personalnym ;).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *