Gumy treningowe – 4 rodzaje najczęściej stosowanych gum do ćwiczeń

guma
Dowiedz się jak działają i na czym polega ich fenomen?

Zalety taśm do ćwiczeń

Gumy treningowe cieszą się obecnie ogromną popularnością. Wynika to z ich wielofunkcyjności oraz prostoty użytkowania. Posiadając różne rodzaje taśm możesz wyłącznie za ich pomocą przeprowadzić rozgrzewkę, wzmocnić wszystkie partie mięśniowe i rozciągnąć się po treningu. Kolejną ich zaletą jest niska cena, a także fakt, że nie wymagają dużej ilości miejsca do przechowywania oraz łatwo je zabierać ze sobą na trening, czy wakacje. Z taśm korzystać mogą zarówno amatorzy, jak i doświadczeni sportowcy. Aktualnie jest to podstawowy element wyposażenia każdej siłowni.

Najbardziej popularne gumy do ćwiczeń

Taśmy oporowe – stosowane regularnie dają spektakularne efekty w krótkim czasie. Wszystko to za sprawą oporu, który stawiają podczas naszego działania. Siła oporu jest tym większa im taśma krótsza i grubsza. Wymaga ona dużego zaangażowania i szybko męczy, jednak przekłada się to na rezultaty. Taśmy oporowe przystosowane są do ćwiczeń na całe ciało. Warto zwrócić uwagę, że gumy w zestawie mają różne kolory. Określają one siłę oporu nawet od 1 kg do 150 kg. Kolory jednak mogą się różnić pomiędzy produktami konkretnych firm. U jednego producenta najsłabszą będzie zielona, u innego czarna.

Jednymi z ćwiczeń, które uwielbiają kobiety są przysiady i wykroki boczne z taśmą oporową. Pięknie kształtują uda oraz pośladki, czyli partie, na których zależy każdej fit kobiecie.

Taśmy do podciągania – dzięki nim możesz zwiększyć ilość powtórzeń podczas podciągania na drążku. Wystarczy zahaczyć ją na drążku, a następnie oprzeć o jej drugi koniec kolano lub stopę. Ten sposób pomaga na odciążenie ciała w pierwszej, lecz najtrudniejszej fazie ruchu.

Mini Bands – to również rodzaj taśm oporowych, jednak znacznie krótszych, niż te standardowe. Mają zaledwie 60 cm i nie dadzą takiego dużego obciążenia. Uwielbiane przez panie, wykorzystywane są najczęściej do ćwiczeń na dolne partie ciała, czyli uda i pośladki. Popularnym ćwiczeniem jest w tym wypadku tzw. monster walk. Ćwiczenie to wykonuje się w lekkim przysiadzie, taśmę zakładamy nad stawem kolanowym, a następnie odstawiamy prawą nogę na prawą stronę, lewą nogę na lewą stronę, prawą do środka i lewą do środka. Po ok. 20 powtórzeniach zaczynamy od lewej nogi.

Gumy do rehabilitacji – pomagają wrócić do sprawności ruchowej po przebytej chorobie, czy kontuzji. Ich fenomen polega na tym, że dostosowują swój opór do Twoich możliwości, stopniowo pozwalając Ci go zwiększyć. Co jest ważne, taśma nawet po odzyskaniu pełnej sprawności może Ci służyć podczas treningów ogólnorozwojowych. Gumy polecają zarówno rehabilitanci, jak i lekarze ortopedii oraz trenerzy fitness.

 Trening crossfit z gumą

Gumy do ćwiczeń są obecnie nieodłącznym elementem treningów typu crossfit. Stymulują mięśnie do pracy w podobny sposób, co hantle. Pobudzają również mięśnie głębokie. Znajdują zastosowanie podczas rozciągania, prób wytrzymałościowych, ćwiczeń szybkościowych, aerobowych oraz siłowych. Z gumą możesz wykonywać najbardziej popularne ćwiczenia typu pompki, przysiady, wymachy nóg, brzuszki, unoszenie ramion ugiętych w łokciach pod kątem 90 st. do wysokości barków, albo podciąganie na drążku.

Jeżeli jesteś osobą, która uwielbia ruch i regularnie ćwiczy, bądź też dopiero planujesz rozpocząć swoją drogę do sprawnego, wyrzeźbionego ciała, wypróbuj taśmy do ćwiczeń, a zobaczysz jak wiele potrafią zmienić i jak przyjemnie się z nimi pracuje.

3 Replies to “Gumy treningowe – 4 rodzaje najczęściej stosowanych gum do ćwiczeń”

  1. Przyznam, że nie mogę się zmobilizować by wyglądać tak jak ty Kochana! Nic nie może zmusić mnie do aktywności. A niedługo wesele siostry i muszę wbić się w kieckę! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *