FitGirl – od czego zacząć?

Tak jak już Wam wspomniałam w poprzednim poście, będę chciała skupić się trochę więcej na zdrowszym trybie życia. Wszelkie moje rady, czy spostrzeżenia są efektem własnych doświadczeń, eksperymentów, pracy, przeczytanych książek w danej tematyce czy artykułów w Internecie. Nie mam wykształcenia ani w dziedzinie dietetyki, ani nie jestem trenerką fitness. Niemniej jednak wierzę, że uda mi się niektórym z Was rozjaśnić parę spraw. Ciężko jednak zacząć taki post, no bo od czego ? I w tym pytaniu tkwi sedno sprawy, więc pierwsza notka będzie o tym, od czego zacząć swoją przygodę z siłownią i dietą?

 

Najważniejszym czynnikiem, który przyczyni się do osiągnięcia oczekiwanych efektów jest odpowiedni plan działania. Zarówno prawidłowe odżywianie, jak i dieta muszą być uporządkowane i muszą działać według określonego schematu, aby pomóc Ci w osiągnięciu wspaniałych rezultatów.

 

Cel bez planu jest tylko życzeniem
Antoine de Saint-Exupéry

Oto przykład, który pomoże Ci w podjęciu pierwszych kroków:

 

1.Efekt jaki chcemy osiągnąć – zbudowanie masy mięśniowej czy utrata zbędnych kilogramów?

Ciągle widuję dziewczyny, które zaczynają ćwiczyć, ale nie są w pełni świadome jaki efekt chcą osiągnąć. Na Instagramie naoglądają się mnóstwa zdjęć oznaczych tagiem #fitgirl i chcą wyglądać tak jak z obrazka. Nie mają jednak wiedzy, czy dany efekt uzyskają poprzez zbudowanie masy mięśniowej, czy może utratę zbędnych kilogramów. Ćwiczą więc zupełnie nieświadomie, nie wiedząc czy dane ćwiczenia będą ścieżką do ich wymarzonej figury.

Jeśli masz nadwagę to najpierw lepiej zrzucić kilka kilogramów. Jeśli natomiast jesteś szczupła to może warto spróbować treningów siłowych, tak aby  ciało nabrało wymarzonych kształtów. Ważną rzeczą jest to, aby się zdecydować i nie zmieniać zdania co kilka dni.

 

2. Skomponuj swoją dietę.

Podobno szczupła sylwetka składa się w 20% z ćwiczeń i w 80% z odpowiedniej diety. W zależności od rozpoczętych treningów, organizm może zwiększyć zapotrzebowanie na jedzenie nawet dwukrotnie. Trzeba więc mu  dostarczyć  odpowiednią dawkę białka, węglowodanów, tłuszczów oraz minerałów. Pamiętajmy przy tym, że

kaloria kalorii nie równa.

 

Dlatego w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów musimy zasilić ciało odpowiednim rodzajem żywności. Twój postęp w 80% będzie zależał od tego, co wyląduje w Twoim koszyku. Przy komponowaniu swojej diety miej na uwadze wskazówki z postu Healthy eating plate.

 

Dlaczego zdrowe odżywianie się jest tak istotnym elementem?

W organizmie dorosłego, zdrowego człowieka żyje biliony bakterii. Te zbiorowiska mikroorganizmów żyją w naszych jelitach, ustach, skórze i w całych naszych ciałach. Mają wiele pożytecznych funkcji, istotnych do podtrzymania życia. Są one potrzebne do trawienia pokarmu, uniemożliwiają przechodzenie bakterii chorobotwórczych oraz wspomagają syntezę podstawowych składników odżywczych oraz witamin.
Zaburzenia w naszym wewnętrznym ekosystemie, utrata różnorodności żywności, probiotyków lub złe trawienie mogą doprowadzić nas do otyłości, ale i całego szeregu innych przewlekłych chorób lub zakażeń. Wśród nich ospałość, złe samopoczucie, ciągłe bóle głowy są najbardziej powszechnymi z objawów, które w przeszłości towarzyszyły mi przez kilka miesięcy.

Poprzez zdrową i zbilansowaną dietę, organizm utrzymuje dobre bakterie w równowadze, które pomagają mu pozostać zdrowym.

3. Wpadnij w rutynę treningu.

Ten punkt łączy się z punktem nr 1, który mówi o tym, żeby zdecydować o tym jakie rezultaty chcemy osiągnąć. Niezależnie od tego, czy decydujemy się na treningi cardio, czy skupiamy się na rzeźbieniu ciała – musimy być w tym co robimy systematyczni. Wyznaczajmy  sobie krótkie cele. Wybierając się na siłownię miejmy ustalony plan działania, rozpisane partie ciała nad którymi chcemy pracować wraz z ilościami powtórzeń, które mamy wykonać. Wykonując cardio, wyznaczmy sobie liczbę kalorii jaką chcemy spalić podczas treningu, bądź trasę jaką chcemy pokonać i trzymajmy się tego planu!

Najważniejsze jednak jest to, by robić to wszystko systematycznie. Początkowo możesz zacząć od treningów 3 razy w tygodniu w określone wcześniej przez Ciebie dni. Owszem będą dni, kiedy nie będzie Ci się chciało i znajdziesz milion powodów by sobie znaleźć racjonalne wytłumaczenie swojego lenistwa, pamiętaj jednak jedno:

Ten czas i tak minie!

2 Replies to “FitGirl – od czego zacząć?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *