Białko w diecie aktywnej kobiety

Odpowiednio ułożona dieta stanowi klucz do sukcesu przy budowaniu sylwetki. Kobiety zaczynające swoją przygodę z aktywnością fizyczną często stawiają na duży deficyt kaloryczny i trening wytrzymałościowy. Tymczasem to zbilansowana dieta bogata w białko i wysiłek siłowy są sprzymierzeńcami przy spalaniu tkanki tłuszczowej i budowaniu kobiecej sylwetki.

Czym jest białko dla naszego organizmu i dlaczego jest takie ważne?

Jest ono jednym z trzech makroelementów w organizmie i niezbędnym składnikiem potrzebnym do jego prawidłowego funkcjonowania. To białko buduje nasz organizm i pomaga utrzymać masę mięśniową. Przyspiesza ono także regenerację po wysiłku oraz stanowi kluczową rolę przy odbudowywaniu tkanki po drobnych urazach, których doświadczamy przy intensywnych treningach. Odpowiednia ilość białka w diecie przyspiesza metabolizm i tym samym wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Biorąc to wszystko pod uwagę nie sposób zignorować jego roli w życiu osoby trenującej.

Białko w diecie a kobieca sylwetka

Wiele kobiet boi się spożywania białka, a nawet ogranicza jego dawkę, aby uniknąć efektu “męskiej sylwetki”. Tymczasem zbudowanie figury z uwidocznionymi mięśniami u kobiet jest szczególnie trudne, a proces ten zajmuje wiele lat. Ma na to wpływ mała ilość hormonów anabolicznych, jak testosteron. Dlatego nie ma powodów do obaw, by swoją dietę wzbogacić w białką, a trening na bieżni zamienić na sztangę.

Białko w diecie i jego suplementacja

U osoby nietrenującej za normę przyjmuje się 1g białka na 1 kg masy ciała. Jest to ilość, którą każdy powinien uwzględnić w swoim codziennym jadłospisie. Sytuacja zmienia się przy podejmowaniu wysiłku fizycznego. Wraz ze wzrostem intensywności treningów wzrasta zapotrzebowanie na białko. Dlatego u osób aktywnych fizycznie zaleca się przyjmowanie 1,8-2g białka na 1 kg masy ciała, a w przypadku zawodowych sportowców nawet więcej. Produktami naturalnie obfitującymi w białko są: chude mięsa, ryby, chude sery, ryby i owoce morza, jaja oraz nasiona strączkowe. Jednak często ilość tego makroelementu w produktach spożywczych jest niewystarczająca dla osoby trenującej. Z tego powodu warto rozważyć suplementację odżywkami białkowymi. Spożywając jeden lub dwa szejki dziennie (np. Whey Protein od ALLNUTRITION – SFD), można w prosty sposób uzupełnić swój poziom białka i tym samym otrzymywać lepsze rezultaty z treningów.

Odżywki białkowe to prosty i wygodny sposób, który oszczędza wiele czasu, a oprócz tego urozmaica codzienną dietę. Traktując je jako dodatek do porannej owsianki, naleśników, czy twarogu, a nawet uzupełniając nimi ciasto do wypieków wzbogaca się nie tylko ich recepturę, ale i smak. Odżywki Whey Protein od ALLNUTRITION – SFD można zakupić o smaku karmelu, banana, czekolady deserowej i wielu innych, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

4 Replies to “Białko w diecie aktywnej kobiety”

  1. To jest akurat temat którym zajmuję się na co dzień. Aktywność kobiet to główny temat mojego bloga. Ostatnio realizowałyśmy projekt, wspólnych biegów kobiet z plecakami i połączenia ich z przejażdżką części trasy rowerem. Jeśli szukacie dobrego damskiego plecaka ja taki wyczyn, to zobaczcie ten sklep. Serdecznie polecam! Ania

  2. O saszetkach do bieganie nie słyszałam, ale jeśli chodzi o plecaki dla dziewczyn aktywnych, biegaczek i rowerzystek – to jak najbardziej polecam! 🙂

  3. Plecaki sportowe to jeden z najlepszych pomysłów na podręczny bagaż rowerzysty. Ja niestety aktualnie mam rower w serwisie ale nie mogę doczekać się już wiosny i powrotu to tej aktywności. Zapraszam na poradnik: Jaki wybrać plecak sportowy do szkoły? z bloga blogmarco.net.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *