Jak zrzucić na wadze?

jak zrzucić na wadze

Każda z nas marzy o smukłej sylwetce i jędrnym ciele bez zbędnych kilogramów – wyszukujemy wymyślne diety, kupujemy karnety na siłownie jednak po tygodniu katowania się ćwiczeniami i odmawiania sobie słodkich przyjemność rezygnujemy z pracy nad sobą. W tym momencie w naszych głowach rodzi się pytane: Czy można więc zrzucić na wadze bez większego nakładu pracy, rygorystycznej diety i wyczerpujących treningów?

Jest to możliwe! Oczywiście jeżeli zbędnych kilogramów jest dużo, aby powrócić do szczupłej sylwetki nie unikniesz systematycznej, ciężkiej pracy nad formą – Jeżeli jednak chcesz zrzucić kilogram lub dwa, bądź utrzymać wymiary, które udało Ci się wypracować jest kilka sposobów, których stosowanie pozwoli Ci dłużej cieszyć się piękną linią – a co najważniejsze, mogą być elementem Twojej codziennej rutyny i nie wprowadzą drastycznych zmian w Twoim stylu życia.

O czym mowa?

Zamiast stosować krótkotrwałe, szalone diety które zazwyczaj mają negatywny wpływ na organizm, staraj się wprowadzić kilka zdrowych nawyków które przyniosą długotrwałe pozytywne efekty dla Twojego ciała!

Staraj się więcej ruszać w ciągu dnia

ruch

Punkt szczególnie ważny jeśli pracujesz przy biurku lub nie masz czasu na regularne treningi. Jeżeli nie jesteś fanką sportów, a za każdym razem po kupieniu karnetu na siłownię pojawiasz się na niej tylko raz, postaraj się aby umiarkowana aktywność fizyczna była stałym elementem Twojego dnia.

  1. Postaraj się robić minimum dziesięć tysięcy kroków dziennie – jest wiele aplikacji na telefon, które zliczając wykonane danego dnia kroki. Zabierz psa na spacer, w trakcie przerwy na lunch znajdź kilka minut aby przejść się po biurze. Zamiast przejeżdżać stacje metra, przejdź ten dystans na piechotę!

  2. Wiosną i latem staraj się zastąpić samochód rowerem – o ile jest to możliwe. Te małe zmiany będą miały kolosalne znaczenie dla dobra Twojego organizmu.

  3. Tańcz! Jeżeli lubisz się bawić i weekendowe wieczory spędzasz na mieście ze znajomymi, zamiast siedzieć przy drinku pozwól się porwać muzyce! Taniec to sport i byłabyś zdziwiona jak wiele kalorii możesz stracić podczas tej zabawy.

Pij wodę!

pij wodę

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest niezwykle istotne i już w poprzednich postach wspominaliśmy jak negatywny wpływ na skórę ma odwodnienie. Okazuje się, że także nasza waga oraz to jak wygląda nasze ciało ma dużo wspólnego z ilością spożywanej w ciągu dnia wody. Często zbędne centymetry wokół talii czy bioder to po prostu woda zebrana pod skórą – okazuje się, że aby regulować gospodarkę wodną należy pić… więcej wody, a co za tym idzie: częściej chodzić do toalety. Moczopędne działanie mają również napary z pokrzywy oraz kopru włoskiego.

Wprowadź małe zmiany w kuchni

Tłuste bądź przesłodzone produkty zastąp lżejszymi odpowiednikami! Pij wodę z cytryną zamiast słodzonych napojów, staraj się też nie słodzić kawy i herbaty: jeżeli masz to w nawyku stopniowo zmniejszaj ilość łyżeczek cukru dosypywanych do gorących napojów – nawet nie zauważysz kiedy się odzwyczaisz! Śmietanę zastępuj jogurtem, tłuste sosy sałatkowe sosem winegret Zamiast smażyć, piecz i gotuj na parze.

Zwracaj uwagę na to jak jesz

jak jesz

Jeżeli masz trudność z dojedzeniem posiłku nie wpychaj w siebie jedzenia na siłę. Nakładaj sobie mniejsze porcje i jeżeli po zjedzeniu nadal odczuwasz głód (nie myl go z łakomstwem!) dopiero wtedy dołóż sobie dodatkową porcję na talerz. Zamień duże obiadowe talerze na mniejsze odpowiedniki – bez zwrócenia na to uwagi zaczniesz nakładać sobie mniej. Nie głodź się między posiłkami! Jedz pięć mniejszych, ale systematycznych posiłków, które zapobiegną potrzebie podjadania między posiłkami. Jeżeli masz ochotę na przekąskę, zdecyduj się na warzywa i lekki dip lub warzywne chipsy zamiast ciastek bądź tłustych chipsów.

Niewielkie zmiany wraz z upływem czasu mogą mieć zbawienny wpływ na wygląd twojego ciała. Pamiętaj, że efekty nie przychodzą po dniu czy dwóch! Podejdź do odchudzania z głową, jeżeli potrzebne są większe zmiany zwróć się o pomoc do dietetyka bądź trenera personalnego! Nigdy nie stosuj głodówek bądź „cudownych diet” i nie kupuj tabletek odchudzających, które mogą wyrządzić Ci krzywdę!

4 Replies to “Jak zrzucić na wadze?”

  1. Oj to to, trwałe zmiany w żywieniu to klucz do smukłej sylwetki. Dużo ruchu, woda, zdrowe jedzenie…o to chodzi!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *